Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Rady pro nového Bigaře

Rady pro nového Bigaře 15 roků 3 měsíců zpět #2527

  • DědekDR800
  • Avatar uživatele DědekDR800
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 50
Zdravím chlapci.
Nedávno jsem od Kubrta koupil jeho Biga.Po Báwu 650 jsem totálně unešenej :-),ale chtěl bych se optat na pár rad/zkušeností.
Když jsme to startovali u Kubrta chytl,držel volnoběh,bylo tam tak kolem 10°C,když jsem přijel dom,tak u nás bylo cca 0-2°C a volnoběh to už moc nedrželo,skoro vůbec,pokaždé hnedle chcípl.Na moto jsou 2x laďáky Creptus,u bejvalé moto mi to v zimě dělalo něco podobného,měl jsme tam taky laďák.Ale spíš to přirovnávám ke starším svíčkám/zanešeneém vzdch. filtru.Nedělá vám to v zimě taky?
Poté jsem si všiml,že při zapnutí světel,tomu "problikne" kontrolka neutrálu,že by méně nabitá baterka?I se mi zdá,že s těma světlama to v té zimě hůř drželo volnoběh.
Pak ještě dotaz k brzdám... že to "moc" nebrzí,s tím jsem byl smířenej,ale ikdyž mám na předku new kotouč/desky/pančíř,tak to není nic moc - i ten chod páčky je takovej vláčnej (asi zavzdušněno),mám tam blástry acerbis a ta páčka je asi "dopasovaná" aby se to tam vešlo,nebo je i v origo verzi s "plácačkama" menší mezera mezi páčkou/rukojetí?
Ještě k zadní brzdě - ta zase zabírá až skoro dole,cca 2/3 nic a pak to teprve začne brzdit (asi taky zavzdušněno?)
Neměl jsem ještě čas to všecko oblítat,vyzkoušet,tak se ptám,jestli to někomu dělalo taky,nebo se s tím setkal?

Po najetí cca 100km v sedle tédle krásky,jsem nadšenej,fakt krásně se na tom jezdí,jsem rád,že jsem jí koupil.

Tak díky za reference a do nové sezony plno krásných kiláků,hlavně bez pádů.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 2 měsíců zpět #2541

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Tak jenom v kostce:volnoběh nastavíš štelovacím šroubem na karburátoru,brzdy máš asi zavzdušněný-na tvém místě bych si stejně nechal vyměnit kapalinu,kontrolku dobíjení Big nemá a pak to ostatní můžeš najít na těchto stránkách.Je toho hodně a je tu plno lidí,kteří ti pomohou,či poradí.Tak ať ti bigouš šlape tak jak má.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3314

  • Pegos
  • Avatar uživatele Pegos
Zdar uvažuji,že bych koupil Biga chtěl jsem se zeptat,který ročník by byl nejlepší??Budu na tom jezdit tak 35% silnice ostatní terén.Díky za radu
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3325

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
To jsi dobrej 75% terénu,to smekám.
Doporučil bych ročníky do roku výroby 90,od roku 91 jsou "jen" plasťáky s nižší stavbou.
Kdybych ale já měl volit,tak do 75%ježdění v terénu bych zvolilDR400Z,která je daleko ovladatelnější než Big nebo KTM,Husgwarnu,Husaberga,Yamahu TT,DR 350,prostě všechno co je opravdu do terénu a ne se jen tak tváří.Velkou nádrž od Acerbisu koupíš na všechny výše uvedené typy.
Big má prostě podvozek cestovní,jeho přestavba na WP nebo Öhlins co mají výše uvedené stroje je velice nákladná.:dry:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3326

  • Vorel
  • Avatar uživatele Vorel
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Život se dá promarnit, prožít a nebo ENDURO!
  • Příspěvky: 206
  • Obdržená poděkování 10
  • Karma: 5
Pegos napsal:
Zdar uvažuji,že bych koupil Biga chtěl jsem se zeptat,který ročník by byl nejlepší??Budu na tom jezdit tak 35% silnice ostatní terén.Díky za radu
Nejlepší by byl ročník 2009:)

Jinak Dědku - začal bych tím nejjednodušším. Čerstvý benzín, kouknout na vzducháč. Pak dále.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3345

  • pepik
  • Avatar uživatele pepik
S tím co napsal Vašek se dá jen souhlasit. Nejsem sice nějak zkušenej "bigmen" ale v terénu je určitě lepší mít něco menšího a ovladatelnějšího.
Navíc když ti jen upadne, stojí to spousty peněz. Sice mam všude padáky, ale když mi spadnul na zahradě ze stojanu, tak jsem malinko plakal- bylo to fakt drahý. A i novej štítek od ermaxu byl v p.....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3385

  • Pypa
  • Avatar uživatele Pypa
pic,s tim bejvalim Kubrtovic Bigoušem:laugh:

tak s tou zadní brzdou,chce to poštelovat jenom vůly na brzd.pedálu,pokaždý sem mu to řikal,ale vždycky se na to vydlábnul:(
a co si pamatuju,tak předek měl tehle Bigouš s pancéřovkama mnohem lepší než já na svým,pak ale došlo na výměnu kapaliny a jinejch destiček a ouha,změna k horšímu,měl to jak já s origo hadicema.osobně si myslím že řešení je u těhlech dvou vymněněných věcí...
a volnoběh bych zkusil nejdřív poštelovat,pak možná svíčky a nebo vyčistit karbec

jinak přeju hodně šťastnejch kilometrů na KARAYE
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3386

  • Pegos
  • Avatar uživatele Pegos
no já do ted jezdil v terénu na Tigru tudíž Big pro mě bude lehčí.Určitě bych na předek dal časem WP a i zadek bych asi překopal.Výfuk také nechám udělat asi Creptuse to uvidím a nebo Tenax.Občas jedu i nějaký přesu a jelikož vážím (dost) potřebuji něco comě uveze a ted je pro mě také důležitá pořizovací cena.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3387

  • Vlasta
  • Avatar uživatele Vlasta
S tím že je v terénu lepší něco lehčí,tak to je jasný v případě že o něco jde,ale na potulování se nepřístupnejma místama ve volnejch chvílích je pro mě třeba BIG ideální,mě to s ním baví a ani nic jinýho nechci.Nechci ani dvě motorky a nebo jednostranou 100 kilovou jebku co na silnici umře.Tak že to plně chápu dát si třeba na DR lepší tlumiče a td.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 1 měsíc zpět #3388

  • DědekDR800
  • Avatar uživatele DědekDR800
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 50
Pypa...
Dneska jsem si s tím pedálem pohrál,tak už je to lepší (už není tak u motoru),doma mám už nový desky na zadek a kapalinu vyměním taky.Před 14 dnima jsem jezdil a už se mě ten předek zdál v poho.Svíčky měnit budu,na filtr jsem koukal a je čistej.No 3 měsícách chytla skoro hned,což jsem se divil,když taky "skoro" každej psal,že má po zimě problém.
Jinak mám objednaný i to jinačí péro,dám ještě asi podložky na předky a bude to v pohodě všecko.

Jinak díky,tobě taky;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Rady pro nového Bigaře 15 roků 2 týdnů zpět #3688

  • DědekDR800
  • Avatar uživatele DědekDR800
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 50
Závada odstraněná.
Plně natlučená baterka,nový svíce a jde jak brus na 1. otočeníB) :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rady pro nového Bigaře 8 roků 8 měsíců zpět #22760

  • prochazka
  • Avatar uživatele prochazka
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 7
  • Karma: 0
Zdravim, tak jsem konecne poridil biga v origo stavu. Ma jen dve male vady, nefunkcni tachometr a nesviti predni svetlo, jen obrys a sv.houkacka, abych ho mohl projet propojil jsem obrys na tlumene svetlo. Snad takhle nebudu jezdit dlouho. ;) Pokud nekdo poradite kde sehnat snek nahonu a popr. Kde by mohla byt vypadly drat od svetla byl bych vdecny, usetri mi to spoustu casu, ktery bych mohl stravit v sedle. A jeste jake jsou idealni otacky popr. Rozmezi, aby se motor nepodtacel? Dik. Prochy z C.B. cerveny BIG s T na RZ. :evil:
Poslední úprava: 8 roků 8 měsíců zpět od prochazka.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rady pro nového Bigaře 8 roků 8 měsíců zpět #22761

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Pročti si to tady Tachometr
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rady pro nového Bigaře 8 roků 8 měsíců zpět #22762

  • prochazka
  • Avatar uživatele prochazka
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 7
  • Karma: 0
Aha tak kdyz neni poradna druhovyroba, tak pockam az na vrakac do nemecka a do te doby budu mit cyklotachac. :) Jeste jsem se chtel zeptat na ovladac svetel na riditkach, myslim, ze bude problem tam, kdyz houkacka jde a jinak nic, dostanu se na kontakty aniz by na me nevyskakalo milion pruzinek? Bojim se, ze uz to nedam dohromady :(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rady pro nového Bigaře 8 roků 8 měsíců zpět #22764

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
nic na tebe nevyskočí, ale spíš bych hledal po kabelech, kontakty spínače světla jsou dost masivní, aby se opálily, spínaj světla bez relátka hodně dlouho...
k otáčkám motoru, ty musíš odhadnout sám, až se to začne klepat, tak je to špatně :P
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.327 sekund