Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Spotreba 8 litru

Odp.:Spotreba 8 litru 14 roků 10 měsíců zpět #5499

  • black333
  • Avatar uživatele black333
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 150
  • Karma: 4
Vašek DR-no prekvapil si ma :blink: ale mal som na mysli novšie brzdy už na tipoch Curzor resp. stralis,kotuč v zadu aj v predu,myslim že su to super brzdi od viacerych vyrobcoch a okrem toho použivane aj na konkurenčnych vozoch ako je Daf,Mercedes a spominane Iveco:P .Je to jednoduche a myslim aj učinne:) B) .Co neznašam su osemkoli:huh: ,Iveco to začalo robiť bubnove a z toho kolabujem:dry: ,prave bubny brzdy su na Ivecu pohroma:ohmy: .Inač dik za vysvetlenie ohlade karbcov,mal som na mysli prave to meranie či to merať,resp. ako to merať pri tych plavakoch ale ja ta na to pridem.Hodnoty su mi jasne ale ten postup:( .Takže sa možno stretneme,minuli rok som bol v Hustopečoch na školeni v Ivecu.Tak dik:) .
GEK-aj tebe diki;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Spotreba 8 litru 14 roků 10 měsíců zpět #5500

  • black333
  • Avatar uživatele black333
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 150
  • Karma: 4
VašekDR-Curzori su 8,10,13 a brzdy na tych starych modeloch som na šťastie nezažil ale občas to k nam pride ale mam na to asi šťastie že sa mi to vždycki akosi vyhne;) :woohoo:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Spotreba 8 litru 14 roků 10 měsíců zpět #5540

  • black333
  • Avatar uživatele black333
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 150
  • Karma: 4
Tak,dnes som to doskladal,najprv som chcel štartovať bez nadrže,dal som hadičku do bandaski z benzinom,štartujem a nič.Myslel som si že mi odyšla pumpa.Potom som si povedal že to predsa skusim z nadržou,osadil som,zapojil som si to a bum.Chytila okamžite na sitič,nehal som to bežať,vypol som sitič a bežala,pekne si priadla bol som rad zatial dufam a verim že aj spotreba mi padne.Ked bude počasie pojdem to skusiť prebehnuť ked som to skušal na mieste otačky na pridavanie plynu išli až ku siedmim tisicom čo som bol prekvapeny takže zatial Vam dakujem hlavne tym ktory mi radili a vydržali moje otazky;) menovany ALDY a VASEK DR:) :) :) :woohoo: .Ked to prebehnem,skusim si zmerať spotrebu a dam Vam vedieť takže ešte raz dakujem a dufam že sa už konečne stretneme a pokecame aj pri:woohoo: .Ahojte:lol: ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Spotreba 8 litru 14 roků 10 měsíců zpět #5567

  • black333
  • Avatar uživatele black333
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 150
  • Karma: 4
Takže dneska som to prebehol,natankoval som plnu a zajtra skusim doraziť stovku a dotankujem a uvydim.:silly: Prve pocitiB) ?Určite ide lepšie čo sa akceleracie tika,ťaha ako blazon,teraz neni problem pri podradovani a obiehani,no problem ma stale v tej maximalke,125km/h a dosť:huh: .Uvydim aka mi vyjde zajtra spotreba a dam vam vedieť:( .Ak sa mi ale znižila riešiť maximalku určite už nebudem:huh: .Podstata bola pre mna ta aby to lepšie akcelerovalo hlavne ked obieham a znižila sa mi spotreba:unsure: .No a tu rychlosť riešiť zatial nebudem:S .Cez zimu to dam Aldymu na prekružkovanie a hotovo:cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Spotreba 8 litru 14 roků 1 měsíc zpět #7497

  • vesnican
  • Avatar uživatele vesnican
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 82
  • Karma: 4
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Spotreba 8 litru 13 roků 11 měsíců zpět #8204

  • black333
  • Avatar uživatele black333
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 150
  • Karma: 4
vesnican-už to neriešim.Biga som predal,myslim že je tu aj zaregistrovany novy člen ktory si ju odo mna kupil a vola sa PAUL:cheer: .Dufam len,že je s nou maximalne spokojny:( :cheer:
Ja som si kupil namiesto vysnivaneho endura GSA-čka uplne ale uplne niečo ine:
Honda Pan European ST 1300;):side:
Poslední úprava: 13 roků 11 měsíců zpět od black333.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27248

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahoj. Netušil jsem, že téma "spotřeba 8 litrů" budu taky řešit.(BIG SR 43 - 1996)
Takže měnil jsem rozvoďák se šponovákem a vyvažovák. Vše origo včetně těsnění, "O" kroužků příruby karburátoru, vzduchového filtru HF atd. Před opravou mi BIG bral v průměru 5 litrů a bylo mu víceméně jedno, jestli jedu sám, nebo s bagáží. Po opravě jsem hned najel 330 km v severních Čechách, abych zjistil, jak to jede a mimo jiné i mohl spočítat spotřebu, jestli se to nějak nehnulo nahoru. Spotřeba stejná jako před opravou 4,9/100. Paráda. No a protože jsem nevěděl co roupama, tak jsem natankoval plnou, ale Vervu 98. V sobotu jsme vyjeli na vyjížďku s manželkou. Jizerky a kus opět i severní Čechy. Když jsem natankoval na Mělníku opět plnou Vervy, bylo mi hned jasný, že je něco špatně. Spotřeba 7,5. Samozřejmě jsem se snažil si to v hlavě okecat, že to bylo v kopcích, že se jelo rychleji blablabla, ale bylo jasný, že se něco děje. Vyndal jsem svíčky, předepsané NGK, elektrody sice měli nádech do světle hněda, ale opravdu jen tam, kde lítá jiskra, jinak okolo černota. Tak jsem tam dal adekvátní náhradu iridiová Densa. Nová. Dnes jsme to zase jeli projet ve dvou, 240 km po stejné trase a spotřeba 8 litrů. Průměrnou cestovní rychlost 64 km/h. Navíc při stání a běžícím motoru bylo cítit smrad jak to špatně spaluje. To dřív nebylo a motor má takový hlubší hrubší zvuk říkala vzadu sedící oponentka. Výfuky mám originál. Další věc, kterou to začlo dělat je, že když se při řazení 2,3 vytočí motor a vymáčkne spojka, abych zařadil, tak otáčky nespadnou dolů okamžitě, jako dřív, ale zlomek vteřiny tam jakoby zůstanou. Před tím to spadlo dolů jako fík. Podotýkám, že jsem při opravě s karburátorem nedělal nic, protože fungoval dobře. Jen jsem příruby oblepil proti vniknutí bordelu a umyl jsem ho, protože byl asi poprvé venku a vypustil jsem odkalovacímy šrouby bordel, který tam ale nebyl. Promazal jsem lištu na karburátoru, za kterou tahá páčka sytiče a dal nové "O" kroužky mezi karb a hlavu. Kontroloval jsem, až kam jsem viděl příruby karburátoru, jestli nejsou shrnuté, nebo tak něco, ale zdá se v pohodě. Motor startuje studený na 3 otočení vždy, po cca 5 vteřinách mohu zavřít sytič a pozvolnou jízdou zahřát motor. Za tepla to startuje taky dobře. Do vyjeté nádrže jsem dneska natankoval Efektu 95 jako za starých dobrých časů, Vervu už ne, i když si myslím, že by 98 neměla mít na chod motoru nějaký zásadní škodlivý vliv. Vůbec nemyslím výkon, to neřeším, spíš mi šlo o to, jestli to nepojede trochu lépe v režimu o něco nižších otáček motoru.
Ještě uvidím, jak vypadají Densa. Dnes jsem na to už neměl čas ani chuť.
Olej to nebere a má to najeto když, tak 50000. Ale spíš méně.
Tak kdyby Vás někoho něco napadlo, dejte vědět. Dík Antoci
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27251

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
...jediný, co krom jezdce má vliv na spotřebu je vzduchový filtr a hladiny v karburátorech. Vzducháč jsi dal nový, jezdec je stejný, tak změř hladiny hadičkovou metodou...mohl se Ti seknout plovák v kleci. v horším případě Ti ten super benzin rozežral nějaký O-kroužek. To, že nepadají otáčky věští problém v karbcích. ;)
Ty hladiny změříš normálně i bez vyjmutí karbců Z Biga, jen ty hadičky dáš na bok plovákovek. Mám roky hladiny nižší cca o 5mm a ničemu to nevadí, ale stačí o 5mm vyšší než je víčko plovákovky a je průser se spotřebou, benzin vytéká vzdušníky směrem k airboxu a proud vzduchu jej strhává zpět do difusoru a motor to rád vdechne :cheer:
Dále zkontroluj správné seřízení sytiče, spíš nech malou vůli na lanku, aby se bezpečně uzavíral, pak jde spotřeba taky nahoru...
Přílohy:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27253

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Mě se zdá, že jsi poslední větou Tome udeřil hlavičkou o hřebíček. Já bych to viděl na to promazani lišty sytiče. Vše v pořádku až do opravy sytiče. Tam bych hledal problém. Blbě ohnuté nebo vedené lanko. Možná zkusit přidat pružinu, aby opravdu zcela zavíral. Přijde mi, jakoby se nezaviral a zůstal viset. Jako druhé bych zkontroloval příruby Asi tak.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Gek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27254

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahoj, děkuji za rady, mrknu na to a dam sem vědět, jak jsem dopadl.
Mějte se dobře, zdravím, Antoci
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27256

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ještě než se do toho zase polezu, tak jen pár věcí
1) Když jsem pouze povrchově čistil karbec, tak jsem promazal již výše popsané vodící plastové lišty sytiče, nahoře do lanka pod gumovou manžetu jsem kápnul trochu Militecu, protože to chodilo fest a potom jsem na té dlouhé liště sytiče narovnal její vykukující konec, protože byl lehce ohnutý směrem k podtlakové hadici na karburátoru a vlastně ten ohyb byl těsně za vodícím plastem a při vytahování sytiče do toho plastu zalézal. Vycházelo mi to, jako že pro hladší chod je rovné lepší.
2) měření hladiny. Koukal jsem na supr návod tady v našich odkazech (Radkovi stránky)a Tombus mi taky poslal foto - dík. Je mi to vcelku jasné, akorát blbá laická otázka, když nasadím průhledné hadičky a vytáhnu si je podle plovákovek nahoru, pustím benzín, musím ještě povolit u hadiček ty malé boční šroubky, nebo je to permanentně průchozí, aby to v případě potřeby odvádělo benzín, který by se jinak dostal jinam, než má ? Tipuji Bé je správně.
3) poslední věc, když se seřizuje bohatost směsi, seřizuje se to na obou karburátorech , nebo jen na jednom a když tak na kterém. Koukal jsem do servisního manuálu, popisovali to pro 750tku a tam mi to přeložilo pravý, levý karb, ale tady jsem někde četl, že pouze jeden, tak nevím, ale podle fotek mi připadá, že tím táhlem se ovládají oba karburátory současně, pokud se jedná o ty slabé kovové trubičky vyvedené do difuzorů, které jdou na příruby na hlavu. Až mi dáte vědět, tak už budu v obraze a dám už snad pokoj a omlouvám se, pokud se ptám na něco, co je přeci úplně jasný....
Jinak s tímhle problémem jsem ujel cca 600 km. Pokud by to pouštěl sytič, i když jen zbytkově, myslíte si, že by to mohlo mít nějaký negativní vliv na ventily, když by se vlastně mělo jednat o bohatší směs ?
Přidal jsem foto co se mazalo a rovnalo :)
Přílohy:
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27257

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
ad 1) do lanka toho nikdy moc nekapat, radši ať jde ztuha, pak se ti vrací samovolně a když je mráz, musíš ho furt povytahovat... neohýbat hned vše, když to funguje :cheer:

ad 2) ano, šroubky povolit, jinak nic neteče

ad 3) stačí štelovat jeden karbec, na funkci jednoválce to stačí, tím spíš, když máš origo píšťaly
jízda na sytič s bohatší směsí to ventilům neublíží, ale není to zdravé pro mazání stěn válce a pístu, těch pár kiláků to přežijou...

a tady máš připojenou hadičku podtlaku k pumpě? viz obr..
Přílohy:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27258

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ano Tome, hadička je připojená tam, kde má být, akorát tam nebyla svorka, tak jsem ji tam nedal a jde tam dost těsně. Je to focené ještě před montáží hadic. S tím ohýbáním máš pravdu, ono to ve finále mohlo být právě z výroby lehce ohnuté, aby se to nemohlo samovolně vibracema samo posouvat. No chytám se toho, jak hovno košile, že by to mohl být ten sytič. Jakmile budu moudřejší, hned sem dám výsledek. A děkuji za ostatní technické informace. Tak zatím čuz a dík. Antoci
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27262

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Zdravím. Tak sytič, na který jsem spoléhal jako na škodnou je myslím zcela v pohodě. Lanko volné, nepřešponované, přitom tahá dobře i vrací a sytič dosedá jak má. Zkoušel jsem ty dvě jehly, nebo jak bych to nazval, co se ovládají přes lanko posuvnou lištou dotlačit rukou, jestli tam není fuka, ale bylo to nadoraz. Chodí to hladce a přitahuje to nějaká pružinka. Tak jsem změřil hladiny, levá přesně na hranu a pravá asi 4 mm nad. Když už jsem to měl odstrojené, odkalil jsem karbce, ale nic. Než jsem tam dal odkalovací šrouby zpátky, tak jsem ještě pustil benzín, aby se to propláchlo. Měl jsem pod tím bílé prostěradlo,ale nic nevyplavalo. Vyndal jsem vzduchový filtr, jestli v něm není náznak, že by tam vtékal benzín, nic. Startování studené, teplé normál. Dal jsem tam zpátky NGK, a benzín 95. Projel jsem to bez kapotáží cca 15 km a svíčky byly čisté do hněda, ale zítrá se teprve uvidí, to pojedu dál. Těch 15 km je asi málo. Big jel dobře, už to nesmrdělo, jako když jsme jako dorostenci zkoušeli na fichtlech jezdit na mix ředidla. Zítra napíšu, jak dopadla kontrolní jízda, i když jsem vlastně nic nenašel. Bohužel. Tak ahoj
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Spotreba 8 litru 4 roků 5 měsíců zpět #27263

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
"Tak jsem změřil hladiny, levá přesně na hranu a pravá asi 4 mm nad." Tak bych neřekl, že jsi nic nenašel... ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.247 sekund