Jedná se o talířovou pružinu pro lepší odskočení lamel při vypnutí spojky,pružina se vůči unašeči ani další podložce netočí,tak že je vcelku jedno jak tam je.Pokud máš problémy s vypínámím spojky,tak většinou to je s "nasekaným"unašečem vnitřních lamel(ty se ozubením k unašeči,plechové).
Daleko ale větší problém je ten že ocelová podložka mezi košem a unašečem se časem (25let je kurva dost) ojede a pak se i při dobře fungijícím vypínámím lamel unáší unašeč od koše a pak máš problém zařadit neutrál nebo to při rozjezdu občas zacuká.
Další častá závada je rozsypané jehlové ložisko hnacího(spojkového)hřídele na levé straně v karteru,pak celá spojka chodí radiálně nahoru a dolu a i když sama nevykazuje nikde větší opotřebení,tak se projevuje přesně tak jak víš popisuji.
Tato oprava ovšem stojí větší peníz,protože je nutné motor rozpůlit a při té příležitosti můžete objevit mnoho jiných problémů o kterých jste dosud nevěděli.
Mě se toto stalo po 130000km,můj motor sice vykazuje známky opotřebení,ale vnitřek je čistý.Po opravách jiných Bigů si nedovolím posoudit s porovnáním svého Biga kolik Ti jiní mají najeto,protože většina byla a je v daleko darebnějším stavu než můj olítaný chudák.
Mimochodem jsem ještě po 160000km spojkové lamely neměnil a spojka stále funguje dobře.Je pravda že se k ní chovám jak k suché,kterou jsem jezdíval před tím než jsem si Biga pořídil.
Tak že u mě držení spojky a nějaké gazování neuvidíte ani v nejhorším terénu.