Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: OLEJ

OLEJ 7 roků 6 měsíců zpět #24887

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Uplně v pohodě,jak píšeš v -10 1C toho moc asi nenajezdíš.
B) B)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 10 měsíců zpět #25523

  • PetrS
  • Avatar uživatele PetrS
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 9
  • Karma: 0
Zdar kluci.
Možná hloupá otázka. Jak měříte hladinu oleje na bigovi. Dotekem nebo zašroubením měrky. Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 10 měsíců zpět #25524

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Dotekem B) A motor pokud možno v rovině
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 10 měsíců zpět #25525

  • PetrS
  • Avatar uživatele PetrS
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 9
  • Karma: 0
Tak to jsem vejce. Olej kontroluji, snažím se v rovině, ale zašroubený. To můžu být rád, že mi Big nezakukal. Tak to tam bude tak půl litr chzbět co? Jinak teda díky. Minule jsem měl oko.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 10 měsíců zpět #25527

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Je to vcelku jedno,pokud dáváš plnej pilník a neudržuješ minimum.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 1 měsíc zpět #25931

  • kopis
  • Avatar uživatele kopis
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Ahoj máte někdo zkušenost s olejema EUROL
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 6 roků 1 měsíc zpět #25932

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
...je to olej běžné kvality, cenově výhodnější než známější značky. pokud používáš Biga jen na běžné ježdění po silnici, může být postačující. Stejně většina olejů jde z jedné rafinérky ve vagonech a jen někteří pozdější prodejci ho vylepšují složkami, za které si připlatíme. Jak už se to mnohdy psalo, hlavní je, aby tam nějaký olej byl a včas, ne-li dřív ho měnit ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26267

  • larry
  • Avatar uživatele larry
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 5
  • Karma: 0
Ahoj. Mě zbaštil za 1500km v celkem teplém počasí, při jízdě zejména dálnice, s batůžkem a třema naloženejma kuframa, při jízde cca 120-140 tachometrových, asi 1,9l oleje. Z toho jsem se zhrozil. Jinak na před tím za asi 700km, kde byla obdobná rychlost, batůžek a žádné kufry, tak asi 0,5l a to jsem to chvíli ještě na preventivní akci honil na okruhu.

Mám Biga od zimy, najeto asi 2,5 tis. km. Vím, že budu muset nechat rovnat rám a ještě teď řeším, co ten olej. Hoďte, prosím, svoje zkušenosti, návrhy....

Díky, kolegové.

larry
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26268

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
:laugh: co tu budu vyprávět... žere ti to dost, tak buď počkáš, až se zapečou ventily jako mně a stojíš bez komprese, nebo vyndáš motor a sundáš hlavu a válec a mrkneš na stav kroužků, válce i pístu-rozměry a vůle dle manuálu, necháš udělat hlavu jako já letos dvakrát :blink: a uvidíš...mě to čeká udělat letos potřetí, bo se to nějak nevede to žraní zastavit :dry:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 5 roků 9 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26269

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Známe podobné případy. Mi žral big 2l oleje na tisíc km. Udělala se hlava spadlo to na půlku. Když jsem sundal válec tak to bylo přidřené, tak jsem koukl do převodovky a 3-4-5 kola v prd..., k tomu připočti ložiska, těsnění a práci a máš to za 30 když to půjde dobře. Psal jsi o rovnání rámu, tak to vidím na kompletní generálku, jestli si fanda do veteránů, nebo to rozprodáš na díly. Já udělal to první a dnes mám v bigu šestimístnou sumu. Možná by tě vyšlo levněji koupit jiný rám. Kdybys ji chtěl restaurovat.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26270

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
no rám má na prodej s papírama Šlerin nebo Láslo, spíš jen Láslo, ten ho nemá upravený... teda pokud máš SR 43, od r.v. 91-99
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26278

  • larry
  • Avatar uživatele larry
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 5
  • Karma: 0
To jsou vyhlídky :-p Veterán to skoro je, to jo. Každopádně na něm chci nalítat hodně km. Rám ještě pořádně prohlídnu a nechám ho srovnat, to je investice pro mě ještě ucházející.

Horší je to s tím olejem. Co znamená "udělat hlavu" v souvislosti s tím olejem? Nemůže to být třeba jen gufero na klice? Potíž je v tom, že to fakt nekouří ani nikde viditelně neteče. I když dvoutakt, co by se ředil 1:40 by taky asi nekouřil. A smrdí mi to tak, jak asi má....
Dostal jsem taky typ, že by to mohla být nějaká mikrotrhlina ve válci a mizet to (asi odpoařovat) neviditelně tudy.

A docela ten motor i frčí. I když kdysi dávno fichtl mi taky jel nejlíp před zadřením 8-)

U bigů je co ve válci? Povlak, vložka, či co? Písty se sháněj jak? Kroužky bych neměl problém.

Je to pro mě kultovní enduro. Prostě ten jednobuch obří chci. Nepotřebuju z toho mít leštěnku, ale podvozek a motor ať je v cajku. Je to stará koncepce motoru a obří píst, tak ať si to něco oleje vezme, ale ne 1:40 olej:benzin :-(
Poslední úprava: 5 roků 9 měsíců zpět od larry.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26293

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
udělat hlavu je zabrousit dosedací plochu do roviny, zabrousit ventily a ventilová sedla aby nepropouštěly tlak- kompresi, zhodnotit stav vodítek ventilů, případně vyměnit za nové, dát nová gufera na utěsnění ventilů. Dobře vybírej, komu to dáš dělat...
Big má vložku ve válci, píst a kruhy mají v PARTSDEPOT...
To jsem nepochopil s tím guferem na klice, kudy by to žralo olej... není to dvoutakt, gufero na klice, teda v pravém deklu motoru těsní tlak oleje..

vše na co se ptáš se tady na stránkách již řešilo... ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 5 roků 9 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26297

  • larry
  • Avatar uživatele larry
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 5
  • Karma: 0
Díky za shovívavost a odpovědi ;-)
Bohužel jsem naznal, že pouze v této sekci najdu odpověďi, což se nezcela stalo, tak jsem se doptal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

OLEJ 5 roků 9 měsíců zpět #26324

  • larry
  • Avatar uživatele larry
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 5
  • Karma: 0
Tombus: Tak jsem si tady něco načetl během dvou a půl hodin projíždění fóra. Stejně se časem neubráním tomu, se zeptat, popř. budu otravovat přes soukromé zprávy :-p

Uvidím, jak to mi to bude žrát olej bez zátěže, rozuměj při jízdě sám bez nákladu. Myslím, že v nějakém historickém vlákně psal VašekDR, že norma je l/100km. Snad budu v dobrém slova smyslu mimo normu. Btw má celkem staré ojeté auto a mezi výměnama si to nevzalo fakt snad ani kapku. Popravdě ale jestli to bude vypadat (nebo to tak bude, když to ještě najezdíme) na spotřebu 1+ nebo i "jen" 1l/100km, tak to budu muset pořešit, ať nezůstanu stát bez komprese, jak jsem si už taky našel :-)
Poslední úprava: 5 roků 9 měsíců zpět od larry.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.480 sekund