Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: válec

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17579

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Zdravím

Neví někdo prosím o kolik desetin a jestli vůbec se dá snížit (sfrézovat) válec na straně u hlavy?!Kam dosahuje píst v horní úvrati (pod hranu k hraně)?
Popřípadě zda je rozumné/možné odfrézovaný matroš nahradit dvěma těsněními u karterů aby píst nevyčuhoval nad válec?
Nebo sehnat nový válec?
Koroze mi vytvořila důlky na dosedací ploše vložky.

Díky
Poslední úprava: 10 roků 8 měsíců zpět od cornus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17581

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Další možnost je dosedací plochu nechat ovařit a nechat opracovat na původní rozměry, zdá se mi to menší zlo, než dávat dvě těsnění pod válec. S výškou válce bych si moc nehrál, pokud Tvůj válec není vyběhaný a nežralo to olej kruhama, tak bych i jiný válec nescháněl, i když potom dáš nové kruhy, výsledek je nejasný, to už je na přebroušení a nový píst, to je celkem dost peněz.
A to Ti to podfukovalo pod hlavou, že to těsnění už nevzalo? Nebo si měl motor rozebraný někde ve stodole a než si ho dal dohromady, tak to orezlo?
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17584

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
No válec jsem chtěl nechat stejně převrtat byl mírně chycený a byl už přeměřený že vyjde, připravený jako jediný na zemi v kartonové krabici s hadrem který pěkně tahal a držel vlhkost od vylité nebo prosáknuté vody v garáži na zemi, bohužel jsem si všiml až včera a po důkladném opětovném vyčištění sem koukal jak koroze dokáže doslova vyžrat tu litinovou vložku.
Motor dělám celý do šroubku ( viz odkaz pár fotek) mám už vše vyčištěné teď jsem chtěl nechat stříkat motor, ale bohužel další prekérka.
Počítal jsem kompresní poměr a stejně mi vycházel při prvním výbrusu při snížení o 0.5 mm asi 10,2 což by mohl být další problém.I když v manuálu je 85 až 95 oktanu což je velká rezerva proti detonačnímu hoření vzhledem k běžnému BA95. Ale aby píst při snížení válce buď nebyl blízko ventilům nebo těsnění nebo hlavě, mám vše rozebrané a píst už nemám tak nemůžu vyzkoušet sám.Další je pak životnost kvůli vyšším tlakům, ale zase by to jelo:)
Cesta dvou těsnění mi také moc nevoní to spíše to tvé navaření a opracování. Jenže tam sou vlastně dva matroše, hliník a pak vložka nejspíše litina, tak aby to navaření šlo dobře.

cornus.rajce.idnes.cz/nastenka/
Poslední úprava: 10 roků 8 měsíců zpět od cornus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17585

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
teď mě napadlo jestli jsi nemyslel navařit válec zespodu protože tam je možnost navařit tu hliníkovou slitinu válce samotnou a pak opracovat obě plochy.
Ale když to tak po sobě znova čtu přijde mi jednodušší sehnat novej, teda jinej valec, novej stoji 18000 tis:)))
za blbost se holt platí
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17586

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Opracovávat jen vložku válce v místě koroze, proč i tu slitinu hliníku a zespodu? :whistle: Jestli stejně válec je na přebroušení a píst píšeš už nemáš, tak na vše tady zapomeň a kup jiný válec, nech ho přebrousit na nový píst s novými kruhy a máš pokoj. Další-levnější varianta je koupit celý jetý komplet, ale to je risk...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 10 roků 8 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17587

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Myslel jsem nahore jen zfrezovat a dole navarit a sfrezovat. Rozhodně chci novy píst a výbrus a taky mi přijde jiný válec nejmenši zlo.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17589

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
ze starýho udělej vázu na kytky a kup jinej, asi tak.. ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17590

  • Aldy
  • Avatar uživatele Aldy
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • (nerad píšu:-)
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 62
Za litr ti nechám válec a nemáš co řešit...
ALDY z Turecka
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17596

  • Sonny
  • Avatar uživatele Sonny
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Moje specialita - noční směny v garáži :-)
  • Příspěvky: 164
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 13
Zdarec, tak přesně nad tímto tématem jsem trochu hloubal na jaře.

Žralo mi to olej, tak jsem vyměnil gufera na ventilech, přikoupil a vyměnil taky kroužky...

Byla mi taky zjištěna hraniční ovalita vložky válce, tak jsem si nechal ufachčit novou vložku podle původního pístu (údajně byl dobrý). Firma co mi to zajišťovala mě při předání hotového díla překvapila tím, že po nalisování vložky museli ubrat 0,8 mm shora válce (včetně hliníku).

Vyřešil jsem to tak, že jsem do Zlína do fy Merako poslal orig plechové těsnění co je pod válcem na karterech a oni mi zhotovili totéž, plus 0.8 mm z toho matroše, co z něj dělají těsnění pod hlavu... (Takže tam teď mají vzor na 750 !!!)

Zatím dobrý, od jara jsem najezdil 3.500 km a protože jsem to měl teď nedávno rozdělaný kvůli něčemu jinému, divil jsem se jen, že ten vršek nad válcem (včetně vrchu pístu) byl silně zakarbonovaný. Nevím jestli mám blbě směs nebo jsem tam nalil sračkaolej (Repsol Rider 4T 15W 50)...

Aktuálně mám Biga v kupě, zatím solidně jezdí, dal jsem tam olej Castrol Power 1 4T 10W40 (dříve GPS ) a uvidím co bude...

Bigu zdar...

Sonny
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17597

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Zdarec, tak to je pro mě zajímavá informace;) To by bylo řešení.

A na kolik tě to celé vyšlo? (práce, matroš, těsnění)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17598

  • Sonny
  • Avatar uživatele Sonny
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Moje specialita - noční směny v garáži :-)
  • Příspěvky: 164
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 13
Zdar,

vložka cca 3 tisíce, kroužky jsem měl přes Partsdepot, těsnění do 4 stovek...

Odkud jsi?

Sonny
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17602

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Nechci Vám do toho kecat, ale není jednodušší čapnout válec od Aldiho, koupit píst a kruhy a nechat udělat výbrus. Vyjde to laciněji, rychleji a žádný experimenty??? :whistle:
...proč to dělat jednoduše, když to jde složitě...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 10 roků 8 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17603

  • Sonny
  • Avatar uživatele Sonny
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Moje specialita - noční směny v garáži :-)
  • Příspěvky: 164
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 13
To Tombus:

Taky reseni, ja jsem jen popsal co me potkalo a jak jsem to resil ja v situaci, kdy byl hotovy valec, ale bylo ubrano z horni casti valce 0,8 mm.

Jako obvykle nikomu nic nenutim...

PS: ale kdyby se to melo prevadet na prasule, nejsem si jisty, zda koupit pist, krouzky, slevneny valec a nechat udelat vybrus bude levnejsi... Tusim ze to spis bude naopak, ale je mozne ze se pletu...

Jdu jezdit, nechce se mi sedet u PC.


CUSSS
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 10 roků 8 měsíců zpět #17606

  • cornus
  • Avatar uživatele cornus
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
to Sonny:
Díky moc za info. Jsem z prahy. Já výbrus chci dělat každopádně, takže položka za píst mě nemine, takže zfrézovat plus těsnění a výbrus vyjde asi podobně jako jiny válec a výbrus. Sadu těsnění už i mám. Nicméně zajímalo mě zda můj problém má jiné řešení než nový válec a tvá zkušenost říká že ano.

to Tombus:
Jednodušší je určitě jiný válec a výbrus. Ale já sem chtěl vědět zda jde opravit ten starý a co to obnáší, než z něj udělám tu vázu;). Válec od aldyho si vezmu je to nejmín starostí. I tobě díky za rady.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

válec 8 roků 4 měsíců zpět #23594

  • michal mcgiver
  • Avatar uživatele michal mcgiver
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 2
zdarec chlapi,tak se mohu pochlubit úspěšnou generálkou válce... koupil jsem moto a motor dost šustil a měl divný zvuk,tak jsem ho rozebral a zjistil že válec je tak o 1,3mm vetší než píst,ale válec vypadal jak po výbrusu a píst vypadal jak noví. asi to někdo poskládal jak uznal za vhodné... válec jsem dal do ostrožskéj novéj vsi do firmy MAKO brusírna válců... dodal jsem jim válec a píst a oni mi vyrobily novou vložku válce na zakázku přesně na píst, zaplatil jsem 3020kč a dneska jsem nastartoval motor, no šepot květin... u toho by se dalo spát... vřele mohu tuhle firmu doporučit. Mako 2000, s.r.o. (Uherský Ostroh - Ostrožské Předměstí) ps:motor i se starým válce startoval,moc nebral olej a jel jak má... zajímavé že.???? 1.3mm vůle... kouzelný stroj
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.211 sekund