Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Omletá výstupní hřídel

Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16878

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
Ahoj, rozdělávám biga a když sem sundával malý kolečko na sekundárním řetězu, tak se mlelo (i když bylo dobře zajištěný) - prostě mělo vůli - mohlo se o kousek posunovat po tisícihranu a tak je ten tisícihran trošku omeltý - tak o 0,5 mm. Řek bych, že to není normální, že to kolečko by na tisícihranu mělo být nafest. A taky ta podložka, která to kolečko drží proti sjetí z hřídele, tak ta je taky v místech, kde se opírá o hřídel omačkaná. - Jaký je řešení?
Nechat to bejt? - chci půlit motor, tak by se to dalo vyměnit.
Ale pokud to budu měnit, tak čím to mohlo vzniknout?

Pro info, složený to bylo: Motor - hnací kolečko - gumový kroužek - plechová podložka.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16879

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Posuvná vůle kolečka na hřídeli mezi motorem a zajišťovací podložkou je normální, samotný vakl na drážkách je dán mírou opotřebení za ty roky provozu, pokud ten úbytek materiálu drážkování není příliž veliký, tak bych to neřešil. Kvůli tomu bych motor nepůlilB)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16896

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
No já právě nevim, ale mám strach z toho, že se to bude dál zhoršovat. Rozebírám to podle postupu suzuki-dr-big-750.howto.cz a porovnávám fotky s tím, co vidím. A on tam má tohle: suzuki-dr-big-750.howto.cz/foto_motor/mo..._retez_pastorek3.jpg kdežto já mám tu hřídel pod kolečkem oleštěnou. I když rez nemám rád, tady bych ho vivěl radši. No a motor budu půlit, protože žere olej. Možná že jen sundám hlavu a přemeřím a povyměňuju to bez půlení, protože v motoru snad nic špatně nebude... (když nad tím tak uvažuju, tak to asi tak i dopadne, jen sundám válec a hlavu a nazdar, těch 40 000 km spodek do komplet generálky snad vydrží...)

Edit: mám najeto dle tachometru 60 000 km, ale skutečnost nevím, protože motor je z jinýho Biga. Jde vůbec nějak poznat jestli je potřeba měnit ložiska a tak, předtím než se vysypou? Poznám to třeba podle vytahání řetízků? Protože to je tak jediná věc, která mě napadá.
Poslední úprava: 10 roků 11 měsíců zpět od Mára.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16901

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Podle kilometrů na tachometru,nepoznáš nic.Válec nevyndáš,musí motor ven.Řetízky se měří a ložiska musíš vidět,abys posoudil,jak na tom jsou no a podle fotek těžko Biga spravíš.Jestliže nemáš dostatečné zkušenosti,tak to radši někomu nech udělet,než spáchat více škody.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16903

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
No, motor půjde určitě ven z rámu, to je mi jasný - navíc mám biga už skoro komplet odstrojenýh. Že kilometry nic nevypovídají - to vím a ještě jsem to zdůraznil tím, že motor není původní. Ale s těma ložiskama - na pohled poznám že má rozsypanou klec, ale to bych poznal i jinak (špony v oleji, zvuk). Že bude ložisko mít vůli - to asi bude, to má i nový, pokud na sobě nemá rovnou gufera...
Každopádně pokud bych ložisko vyndal, tak dám nový a neřeším. Spíš mi jde o to, jestli to úplně rozpůlit a nebo jen sundat hlavu... No, asi to bude podle toho, co uvidím a naměřím třeba na pístu.

Jinak po sundání spojky můžu hejbat s její hřídelí cca o 2 mm dovnitř a ven z motoru - to jsem čet, že je normální,tak jen konstatuju. (nahoru, dolu ani dopředu, dozadu to nejde).

Zatím dík za rady. možná o víkendu ještě natočím na video, jakou že má kolečko vůli na tý hřídeli.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Omletá výstupní hřídel 10 roků 11 měsíců zpět #16940

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Abys vyměnil ložiska,tak bez rozpůlení motoru to nepůjde.
Největší slabina převodovky Biga je jehlové ložisko na levé straně hnací hřídele.
Na kilometry bych se také nekoukal,protože je něco jiné najet 60000km kolem komína a něco jiné na dlouhých trasách.
Big jako každej olejem chlazenej jednoválec chce olej a ten tam musí být.Jak mile tam někdy nebyl tak je zaděláno na průser.
Hlavně se taky při výměně podívej,zda-li se ti některé ložisko netočí v bloku,na klice jsem se s tím setkal,až po demontáži kterou jsem dělal z jiných důvodů,tak že příznaky tohoto před opravou žádné nebyly.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.205 sekund