Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice)

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 1 měsíc zpět #14231

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak pánové, jsem tady po delší době (na fórum samozřejmě chodím) s novými poznatky ohledně motoru v mojem Bigovi. Za včerejšek jsem najezdil přibližně 320km, celkově tedy letos už 450km. Karburátory byly po seřízení a sborce/rozborce, svíčky v pořádku a čisté. Po těchto ujetých kilometrech jsem se podíval na svíčky a vypadaly nějak takto:


Dnes už teda na "beton" vím, že se mi do spalovacího prostoru dostává olej, vypadá to, že Vlasta měl pravdu s hnutou ojnicí... Zítra to rozhážu a prohlédnu. Dnes jsem motor vyndal z rámu a už toho mám plné zuby :silly:

Největší pochybení při opravě motoru bylo nepřeměření skupiny klika/ojnice. Jsem holt vůl no....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 1 měsíc zpět #14232

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
To jsem zvědav k čemu dojdeš.
Aby to nebyl jen simering pod ventilem.Protože jak píšeš že jinač jde motor dobře.S hnutou ojnicí by se Ti i píst pohyboval ve válci špatně a při sestavování pokud dělals kontrolu úhlování ojnice(běžný montážní postup zvláště motocyklových motorů) bys na její deformaci hned přišel.
Nenajdeš-li chybu v hlavě,simering,vodítko ventil,tak se zaměř na píst a kroužky to je další skupina co ti těsní prostor pod a nad pístem.
Hnutou kliku to už by jsi asi poznal podle rozmazaného pohledu to si myslím že by ani vyvažováky u 90mm zdvihu moc nepomohli.
Poslední úprava: 12 roků 1 měsíc zpět od Vasek_DR.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 1 měsíc zpět #14245

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak pánové, věc je vyřešena... Možná teď budu za hlupáka, ale já se musím otevřeně přiznat (a navíc nechci rozčílit třeba Sabaje tím, že nenapíšu rozuzlení téhle záhady - a má pravdu, řešení musí být). Dneska jsem shodil dolů hlavu. Hned poté jsem si všimnul "brutálního" vyosení pístu ve válci. Takže buď ojnice (JAK POUKAZOVAL VLASTA) a nebo klika. Já to spíš vidím na ojnici. Nenadávejte mi, člověk se pořád učí a mě ani nenapadlo při skládání toto zkontrolovat. Příště budu opatrnější...Takže tak. Naštěstí válec ani píst nenesou známky opotřebení... O víkendu se bude měřit.

A pár dotazů:

1, Do jaké míry se dá ojnice srovnat?
2, Nějaký tip kdo dokáže rozlisovat kliku a vyvážit ji(pokud je špatná)
3, Je klikový čep na 750 vařený?

Díky a zde vkládám fotku... :woohoo:



Uploaded with ImageShack.us
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14247

  • ondon117
  • Avatar uživatele ondon117
Zdárek
Řešil jsem ten samej problém,ale všimnul jsem si toho hned jak jsem vložil válec. Také jsem se poptával na srovnání a bez úspěchu. Myslím si že srovnat to ani nejde.
Zavařená klika u 750 není já mám 800 a tam je a je to obrovský problém měnit ojnici. U 750 to sice jde ,ale stojí to nemalé peníze. radši bych bejt tebou sháněl novou kliku a teď možná i válec.:dry:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14249

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
No ojnici mám v plánu koupit novou i s jehlovým ložiskem...Válec i píst to přežil bez jediného problému (píst není poškrábaný a válec taky bez porušení povrchu). Spíš asi dostali zabrat kroužky (na ty jsem se zatím nedíval). Proč myslíš, že je problém rozlisovat kliku a vyměnit ojnici?

Ložiska na kliku pokud budou OK vyměnit rovnou že? Musí být origo a nebo je lze nahradit podle zdejších technických informací (s přesností C3)?

Tak dík za rady ;) :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14251

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Už mám zase takový divný mrazení v zádech,když čtu tvoje otázky.No nic,můj názor-proč by se měla měnit ojnice?normálně se daj rovnat,ložiska na klice jsou standartního rozměru,tak jaké jsou nejlepší kvality,ti poradí v prodejně s ložisky(v drogerii to vědět nebudou).Vůbec ale by bylo nejlíp poslat jak válec,píst.kroužky a kliku někam,kde se tim zabejvaj.(třeba fa.Ouleha.)poněvač doma posuvkou to všechno těžko půjde změřit,ale můžu se samo mýlit.Ty ložiska bych měnil určitě,protože asi dostali svůj díl a mohou být načatá i když se budou zdát ok.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14252

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Mrazení v zádech z mých otázek mít teda fakt nemusíš. Pokud je mi známo fórum je právě o otázkách a odpovědích...Nebo se mýlím? Kdo se neptá, ten se nedozví a já se chci dozvědět.

Pár lidí mi říkalo, že by ji (ojnici) vyměnili, že je tam riziko prasknutí. Samozřejmě, že pokud půjde narovnat tak budu rád (ale nerad bych se dočkal destrukce motoru). Ohledně ložisek mi šlo o to zda se dají nahradit běžnými, nebo musí být origo Japan.

Myslíš (nebo víš?), že jsou schopni u fy. Oulehla ojnici srovnat? Dělají to? Pokud máš zkušenost, tak se na ně obrátím...Díky :cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14253

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Z rovnání ojnice bych měl taky vylepíno. Přece jen v motoru lítá šup šup šup šup a možná i rychleji. Právě z té rychlosti bych měl obavu. Volil bych novou.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14256

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
To Petr.Se hned nečerti.Dosud na spousty otázek sis i sám odpovídal.Tak když jsi se ptal na ložiska,měl jsem mrazení v zádech ne z tebe ale z toho co se stalo na mým Bigoušovi,když tam někdo dal ložiska,co tam nepatří.Teď mám dotaz já:kde rozlisuješ kliku,kde ji proměříš,kde ji vyvážíš,kde změříš ovalitu válce,kde pístu?Je toho hodně a doma v dílně tě to těžko někdo udělá.Vím že k Oulehovi se posílají válce hodně,to samé do Strakonic a těch firem je povícero.Ojnici,jestli nepůjde srovnat,budeš muset stejně objednat v Partsdepotu tak tam můžeš vzít i ty ložiska.Já dával anglický a točí se taky,pak ještě ve stejné kvalitě jsou švédský.Nic jinýho bych tam necpal.Ještě si neodpustím otázku:neříkej,že ten válec na píst šel snadno nasadit.Podle tý fotky je to o dost vyosený.Tak teď už mlčím,ať tu zase něco neschytám.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14257

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Ale já se už nečertím Sabaji :woohoo:

Kliku dám na zpracování samozřejmě do specializované firmy. Na to nemám znalosti a ani vybavení. Píšeš o nějakých ložiskách co jsi dával do biga - myslíš že budou dobrá od SKF?

Válec šel nasadit dobře, neuvědomuju si nějaký odpor...A klidně piš, tvoje názory mě zajímají, stejně jako ostatních. Vážím si když spolu vyřešíme nějaký problém. ;) :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14258

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Tak po kozultaci s mechanikem se rovnání ojnice nedoporučuje.Jde o záruku na provedenou práci,takže to mění raději za nové.Ta vůle pístu ve válci se ale zdá dost velká.Chtělo by to taky přeměřit ale někde jinde,než kde ten výbrus dělali.Možná se při výbrusu někdo seknul.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14260

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Jak se pozná "brutální"vyosení ojnice po sejmutí hlavy?To by mě mě zajímalo.Aniž bys sundal kroužky.
Nic víc vědět nechci jen tuto otázku.
Asi něco dělám blbě,protože jsem to nikdy takto po sundání hlavy nepoznal.:(
Hlavně když ani válec nemá hranu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14261

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
To Sabaj: Ojnice půjde nová, už jsem kontaktoval Oulehlu. Výbrus válce nechám znova přeměřit...

To Vašek: No asi jsem to napsal blbě, po sundání hlavy jsem si všiml (a je to vidět i na fotce), že je píst natlačený k jedné straně. Potom jsem sundal i válec a potom šlo vidět vyosení pístu (vůči svorníkům a hlavně vůči karteru v místě kde dosedá válec). Takže, chyba není v tobě ;) Napsal jsem to blbě no... :S
Poslední úprava: 12 roků 1 měsíc zpět od petr0604. Důvod: Edit: oprava překlepu
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice) 12 roků 1 měsíc zpět #14266

  • ondon117
  • Avatar uživatele ondon117
Já bych teda kliku srovnávat nenechal když je takhle očividně ohlá ojnice. Už jsem se setkal s tím,že ve specializovanm servisu si taky tak trošku šlapaj na jazyk. Většinou to nikdy neí problém opravit i částka je přijatelná, ale praxe bává poněkud odlišná. Pak se potýkáš s řečí vůbec to nešlo museli jsme se s tím babrat a tak cena bude samozřejmě jiná a pak po čase se to rozletí rozbije celý motor a odpověď? Neí to jejich chyba,měl jsi vysoké otáčky atd.
Dělal jsem jeden motor kamarádovi TDM 850 nechal jsem mu přelisovat a vyvážit kliku u odborníků v Hradci Králové velice známá firma a výsledek ? Klika se za 300 km rozlítla a moto na vyhození.
Takže moje rada zní pečlivě rozvažuj a hlavně se nesnaš ušetřit,tam kde to je hodně zapotřebí.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.239 sekund