Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Vzduchový filtr

Vzduchový filtr 12 roků 9 měsíců zpět #12296

  • babula
  • Avatar uživatele babula
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 1
  • Karma: 0
Ahoj všichni.Letos jsem pořídil dr 800 a po rozkoukávání a seznamování se s ním,jsem zjistil,že nemám na vzduchovém filtru nahoře gumy.Je to problém a musí tam být?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 9 měsíců zpět #12297

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Já tam gumy nemám, a ještě mám otvory ve filtru prostřiženy, takže mám jen jeden otvor ve tvaru trojúhelníku se zaoblenými rohy. Mám takový pocit, že při vyšších otáčkách to zlepšuje přísun vzduchu. U předchozího filtru jsem ten plech obstříhl po obvodu co nejvíce, ale už to více hučelo, jako při přímém filtru bez airboxu:( . S gumami se mi zdá, že to má jen vliv na hlučnost při sání a třeba se i usměrnuje proudění vzduchu po filtru.
Je to jen mé tunerské napadení, co Japončíci vyvíjeli...:side:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12481

  • Makak
  • Avatar uživatele Makak
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 70
  • Karma: 9
Musí tam být. Já jsem si zajebala filtr minulej rok v Rusku, myslela jsem, že tomu pomůžu, když vyndám ty gumy, ale narušil se tok vzduchu, za prvé zvuková kulisa chrochtání byla strašná a za druhé motor ztrácí od středních otáček výkon. Takže určitě ano!!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12483

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
No to je slovo(názor) k zamyšlení. Pokud máš origo výfuky, tak hluk sání asi slyšíš, s mejma otevřenejma to neslyšímB) a právě od středních otáček do maxima se mi zdálo, že tomu chybí vzduch, tak ty gumy jsem vyndal a ještě ten otvor zvětšil, a že by ty gumy zabránily zadělání filtru, to pochybuji, to snad závisí na prostředí, ne?:silly:

A pokud jsi měla zadělaný filtr, je zcela přirozené, že motor při vyšších otáčkách ztrácí výkon, to už vyndání těch gum ničemu nepomůže.
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 8 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12487

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
Makak napsal:
Musí tam být. Já jsem si zajebala filtr minulej rok v Rusku, myslela jsem, že tomu pomůžu, když vyndám ty gumy, ale narušil se tok vzduchu, za prvé zvuková kulisa chrochtání byla strašná a za druhé motor ztrácí od středních otáček výkon. Takže určitě ano!!!


to jsem se po dlouhé době pobavil :side: :side: :side:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12489

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Já bych s originálem moc nelaboroval.
Má zkušenost s originálem je jen ta že když jsem kdysi koupil náhražku za originál za 19DEM,tak mě připadalo že to jezdí furt stejně i spotřeba se pohybovala komen 6,2l/100km.
Pak jsem na další výměnu koupil originál za 36DEM a rázem se spotřeba snižila pod 6 litrů na průměrnejch 5.8l/100km.
Nyní mám KN,ale i výfuk Cerptus a spotřeba s tlumivkou je kolem 5,6l/100km a bez tlumivky 5,3l/100km.
KN-ko jsem s originál výfuky bohužel nezkoušel.
Myslím že by to bylo zajímavé odzkoušet.
No a k těm gumám na filtru.Určitě tam jsou jako tlumič hluku a jak píše Makak jízdu bez nich hned poznáte podle "chrochtání "pod prdelí,ale jinač na jízdě jsem nic nepoznal.Proto jsem je ždy do nového filtu přemontoval ze starého.
To kdy jsem poznal a poznávám průběh tahu motoru je jen když mám tlumivku ve výfuku a když jí nemám.Bez ní jde pěkně od 2500ot. a nyní s převodem 15/42 motor za ideálních podmínek (bezvětří a rovina)na pětku vytočím na 6600ot./min.bez problémů a to ve dvou a s kufry.
samozdřejmě že tak nejezdím,ale dnes vím že to vcelku vpohodě jde.Což s originály nebylo myslitelné.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12490

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183

Vypadá to takto, i vysavačem se lépe dostanu pro větší nečistotu.
Pokud bych měl origo výfuky, tak bych do toho nešťoural, KN nemám,a s laďáky mám pocit, že se vytáčí líp a zas takový hluk to nedělá.
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 8 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12500

  • Makak
  • Avatar uživatele Makak
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 70
  • Karma: 9
Ten propad ve středních otáčkách byl extrémní bez těch gum.Když jsem tu gumu vyndala, byla to fakt jak jízda na karbousovi, když jsem je dala zpátky, motor ty extrémní propady neměl a jel s ohledem na ucpaný filtr v rámci možností. Myslím, že u 800 ta guma usměrňuje i proudění vzduchu. Jinak mám laděný výfuk Laser Produro, tak je možný, že to mohl ovlivnit i on.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 8 měsíců zpět #12501

  • Makak
  • Avatar uživatele Makak
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 70
  • Karma: 9
Jo jinak pro pobavení - s ucpaným vzducháčem a plně naloženou motorkou jsem se pohybovala na 10l/100 km :(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14004

  • Bloodyhound
  • Avatar uživatele Bloodyhound
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 18
  • Karma: 0
Ahoj, všichni tu většinou pišou spotřebu mezi 5-6l. Ja se za BOHA nemužu dostat pod 8l na tož na vysněnych 5,5l (třeba) A dotaz je... Jak to je s tim KN filtrem. Pokud si ho pořidim, za ty nekřesťansky penize (pro info třeba na Dominatora stoji 850kč, tak proč na BIGa takovou raketu), jestli mi to srazi spotřebu dolu. Nybrž s protože, mi bylo v obchodě řečeno, pokud mam laďak (což mam) tak že mi to je houby platny. Protože mi to s tim laďakem ochudi směs až moc a že bych potom potřeboval přetriskovat karbec. Popřipadě jestli mi třeba někdo poradi nějaky jiny figl jak srazit spotřebu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14005

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Když ono je nejhorší že mnoho lidí vzduchový filtr řeší až když je špinavej jak u osobáku nebo nějakého stavebního stroje.
Tak že po 12000km novej a nemáš problém nebo pak KN-ko a čistící prostředky a čistit co půl roku nebo podle prostředí v kterém jezdíš.
U tebe to taky může být vysoké hladiny atd.Prostě udělat tomu základní údržbu a seřizení a nemáš problém.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14007

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Jak píše Václav..., Taky je to cestovní spotřeba, takže žádný terén ani broušení stupaček na asfaltě.
PS: už máš motor v hromadě?
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14013

  • Bloodyhound
  • Avatar uživatele Bloodyhound
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 18
  • Karma: 0
Tak mašinu jsem koupil minulej rok v prosinci na 21L jsem ujel 260km a to jsem najezdil tak 160km ve městě a těch dalšich 100km na okreskach abych se seznamil se strojem. teoreticky mam 1000km do vyměny oleje a stim se vyměni i vzduchač ( jako u auta )... spiš mě zajma ted s tim KN filterem a tim laďakem, jestli to bude fungovat bez většich zasahu ( přeriskovani karburatoru atd... ) jestli to vubec ma smysl kupovat KN nebo stači obyč...
V kramu mě odtoho odrazovali. Mam koupeny nove svičky, taky mě odrazovali abych si nekupoval iridive, ale abych si koupil obyč ( tak že mam obyč ) a olej vyměnim hned jak to bude možny ( s vzduchačem )
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14015

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
KN filtr a laďák, iridium svíce, to je nemalá investice, za které by jsi měl obyčejné díly na mnoho let;) . Pokud s Bigem budeš jezdit jen po silnici, tyto díly nevyužiješ, kromě laďáku, který je "levnější" náhradou za origo... na sportovnější využití Tě přetryskování nemine, aby to fungovalo. Je to jen otázka peněz, které můžeš a chceš do Své radosti nasypat. Toť je jen můj názor, nikoliv písmo svaté...B)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Vzduchový filtr 12 roků 2 měsíců zpět #14016

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Těžké radit všeobecně.KN-ko opravdu není špatná volba,už ho mám dvě sezóny a jsem spokojen.
Dal jsem ho spolu s Creptusem.
Klesla spotřeba a i větší rozsah otáček použitelnejch na každej kvalt,hlavně jde pěkně zespodu.Bez tlumivky to je ještě lepší,ale bohužel nemá to homologaci a nevím jak se vše projeví na životnosti nebo opotřebení motoru.
Taky jsem chtěl kdysi jít do svíček Iridiových nebo Platinových,ale rozmluvil mi to člověk který je prodává a je mechanik v Superbike.
Správnou trysku podle ucha asi nevybereš,chce to na brzdu nebo diagnostika motoru na základě analýzy výfukových plynů.
Vše je pak o tom jak píšou kolegové,kolik chceš do mazlíka vrazit.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.153 sekund