Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: dlouha expedice Himalaye

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24018

  • marcel
  • Avatar uživatele marcel
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 2
Ahoj vsem priznivcum dr big....
jsem tady novy a tim bych chtel podekovat za prijeti..
mam v planu jet pristi rok s dr800 do hymalaji a nazpet,,chtel jsem se vas zkusenych zeptat na co si dat pozor ohledne masiny...jake dily si vzit sebou atd ...vsechny zkusenosti ohledne cestovani s dr big...jo malem bych zapomel..mam dr800 1993 najeto 65 000km
dik mockrat za kazdou radu..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Dája

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24020

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Páni :), vítej mezi námi, tak to Tě čeká dobrodružství jako prase!!! Nejsem cestovatel, to Ti budou radit odborníci, v první řadě musíš mít motor ve velmi dobré kondici, aby chytal na cvrnknutí a nežral olej. S sebou, no, náhradní CDI, duše, lepení, spojku na řetěz, spojkové a plynová lanko, základní věci jako pojistky, žárovky, mazání na řetěz, tubu silikonu, nářadí všeho druhu, olej do motoru, pár šroubků od všeho, kus kabeláže na opravy, svíčky. Určitě mě kolegové doplní, já s sebou nevozím ani šroubovák :cheer: Jo a hlavní mít štěstí a olejíček na prdel :woohoo:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24022

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Smekám klobouk,pěknej plán,držím Ti pěsti aby jsi měl při jeho realizaci štěstí. :) :)
K Bigu.Takhle starej stroj s takto najetými kilometry to je scifi,tak že doporučuji celý motor rozebrat a udělat celkovou inpekci aby Tě nějaká blbost nevypekla,hlavně zkontrolovat tlak oleje a při rozborce vizuální stav olejového čerpadla.Ještě jsem se nesetkal s čerpadlem ,který by vykazovalo po těchto letech perfektní stav.(Zrovna mám na ponku Biga z roku 93 s "60000km" a čerpadlo ma úplně K.O. to jsem ještě neviděl takhle vydřené.
Pokud jsi trochu zodpovědný a ne nerozumný dobrodruh tak těch dvacet Tisíc do případné opravy dáš raději hned než pak řešit co s Bigem deset tisíc km od baráku mezi Mezky a daleko od "Mototechny".
Na cestu s sebou to napsal Tombus.
Hlavně opravu nebo i jen inspekci udělejte odborně a né tak že strhnete levotočivý závit na klice,že skřípnete kabeláž,která vám po cestách Východu zkratuje CDI,atd.
Pokud Ti Big žere olej od výměny do výměny což je na 6000km dva litry tak to ani nemusíš řešit,pokud nebude nějak výrazně poškrábanej válec nebo boky pístu.(Tento pohled se Ti totiž naskytne při demontáži (inspekci motoru).
Hlavně při inspekci dávám důraz na všechny ložiska.Jak budou při otáčení cukat,tak ven s nima.Používej ložiska s tolerancí C3 hlavně na kliku,nemusíš kupovat originální.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24024

  • Jardas
  • Avatar uživatele Jardas
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 988
  • Obdržená poděkování 38
  • Karma: 82
Já bych doporučil,když už bude mít motor rozebraný,tak vyměnit všechny ložiska a pořádně prohlédnout kolečka v převodovce.Hlavně trojkové a čtyřkové.Já osobně jsem měl čtyřkové načaté.
Jezdím stále,jezdím rád :-)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24025

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Himaláj je velké a krásné pohoří. Nevím odkud pojedeš, jak a kam, protože jsi toho o sobě moc nenapsal.
Když celou dobu pojedeš po ose a když vezmu jako start Prahu a cíl Nepál, je to 8 400 kilometrů přes Turecko a Afghánistán jenom tam. Zpátky také, to je 16 800. Když pojedeš 500 kilometrů denně, tak pojedeš čisté jízdy 17 dní tam. Dáme pár dní na údržbu, zastávku na prohlídku a focení. Řekněme tak 5. To je 22 dní. Tam nějaký den, řekněme 2-4. To je dohromady 48 dní. A to je za předpokladu, že stroj pojede, na hranicích tě nikde nezdrží, prostě ideální stav. A že se něco podělá, to je téměř jisté. :S

CDI bych vyměnil za IGNITECH. Pak něco takového na padáky

Dozadu velké hliníkáče. Do nich Vařík, kartáček na zuby a jiné. Hlavně Oprudík. Nehledě k tomu, že budeš třikrát měnit olej a filtr. Když nevrazíš s novou řetězovkou, tak ji budeš měnit také.

Fandím ti a těším se na fotky a cestopis.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od Gek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24026

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Tak z Prahy to asi nebude. Zpráva je odeslaná z United Kingdom Holytown :side:
Takže 2000 km + :whistle: :whistle:
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od Gek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24032

  • marcel
  • Avatar uživatele marcel
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 2
ahoj chlapi...ziji ve skotsku ..motorku povezu v dodavce do ostravy a vyjizdet budeme s ostravy...omlouvam se za ne uplne info...pojedeme ostrava -moskva s moskvy budeme nakladat masiny na transibirskou magistralu do Irkutsk od tam tud mojedem smer jih pres mongolsko,, poust gobi ,,cina ,a tibet nazpet jedeme cina ,kazachstan ,astana,volgograd smolensk a pres belorusko nazpet ,,,pocitame s tim ze to potrva celkem kolem 40-50 dni ...a kdyz se neco zesere tak se to skrati a pojezdime mongosko poust gobi a nazpet...vsak o nic nejde )))
jinak kdyz uz jsme u toho mate nejakeho dobreho machra na bigy kdo by mel cas toto leto to dat do cajchu??? budu v cr nekdy koncem leta na 3 tydny..
a kazdopadne bych se rad s vami setkal pokecal o zkusenostech atd..
dik moc za odpovedi ..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24033

  • marcel
  • Avatar uživatele marcel
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 2
jo a jeste bych chtel podotknout biga mam jen par mesicu takze zkusenosti moc neni...pred tim jsem sedlal dr600,dr650,klr600,drz400....big je pro me novinka...biga jsem koupil za rozumny peniz v nemecku je to 1993 najeto kolem 65 000km...nic necinka nerachoti,,starty na prvni sup bez koure ,,,s olejem jeste presne nevim kolik to bere...moc nalitano nemam letos...kazdopadne na ni pojedu do cr ..tak pak uvidim ))
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od marcel.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24034

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
no, tři týdny na případnou menší go motoru je dost šibeniční termín, tím spíš, kdyby se objednávaly díly, měl bys začít podstatně dřiv...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24037

  • marcel
  • Avatar uživatele marcel
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 2
bohuzel se dele zdrzet nemuzu ((( dily bych uz osefoval predem..ten motor musi byt 100% ..to je jasne..jeste otazecku mam ,,,jak to mate s dostupnosti dilu v cr ?? je to problem ?? ptam se protoze tady v uk je to bida ...bigy se do uk nedovazeli a v celem uk jich tu je ze bych je na prstech spocital..takze dily jsou tady docela problem,,,mate nejake weby na nd pro bigy??
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od marcel.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24038

  • Láslo
  • Avatar uživatele Láslo
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Na moje ledviny nikdo nečeká
  • Příspěvky: 289
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 2
Co se týče dílu, tak některé jsou právě k dostání třeba za ty tři týdny. Většina dílu z partsdepot...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24039

  • marcel
  • Avatar uživatele marcel
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 2
dik moc....tak troufa si nekdo dat do cajchu ten muj raketoplan ))))
byl bych vam moc vdecny...nebo mi nekdo muze doporucit odskouseny servis nebo nekoho kdo by to opravdu udelal poctive...nejelepe okolo ostravy,olomouce atd
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od marcel.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24042

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Tiše závidím :). Přeju aby ti to vyšlo a moc vám fandím, hlavně pak sem napiš cestopis. ;)
Já jsem na vačku a vahadlo čekal měsíc, šla pěšky až z Japonska :) .
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od Ruda.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: marcel

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24046

  • Prema
  • Avatar uživatele Prema
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 988
  • Obdržená poděkování 22
  • Karma: 165
Krásnej plán, budu rád sledovat pokračování a přípravy ;)
Co s Bigem nevím..co na sebe a s sebou ví každej ;)
Souhlasím s Gekem, nejvíc se mi osvědčila kombinace alu bočáků a různě velkých nepromokavých válců za sebe. Jen k těm kanystrům na padácích..při prvním lehnutí jdou do..našel bych si lepší místo a na padáky dal brašničky na nářadí, ale to už máš asi rozmyšlený a řešíš spíš ten předstartovní servis ;)
Kdo jednou přísahal lásku dvěma kolům, neváhá podělit se s nimi o nejlepší léta svého života.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

dlouha expedice Himalaye 8 roků 3 týdnů zpět #24048

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Určitě vyměň ložiska v kolech, rozetě, kyvce a min. olej a gufera ve vidlích + nové prachovky. Ono v podstatě ho rozebereš celého a vše musíš zkonrolovat , namazat a vyměnit, tak to bude skoro nový stroj. Taky to neodjedeš na jedněch gumách a tady ti každý poradí jiné pneu ale min 3 zadní a 2 přední sjedeš než se vrátíš. Olej koupíš i cestou ale filtry bych asi táhl sebou 2x olej. a 1x vzduch a nebo dát KN, dá se prát. Taky bych dal pořádné padací rámy a držáky na kufry, ať se to cestou neuklepe( stejně se uklepe ale půjdou svařit). Elektrika, projít kabely, konektory, vše zkontrolovat. Taky rozebrat a zkontrolovat celý motor, objednat díly a opravit. Myslím že za tři týdny by to nezvládli ani v suzuki servisu, kde by se tomu věnovalo více lidí celý den. Dál sem piš jak probíhají připravy. Jednou bych se tam chtěl podívat na bigu taky tak ti moc fandím a přeju abys ses vrátil ty i big v pořádku.


PS: Rozhodně ti doporučuju koukat se při opravě servisákovi pod ruku, jestli to snese, v takových oblastech se může moc hodit když víš jak je to kde udělaný a jak to uvnitř vypadá, abys sis dokázal poradit s případnou opravou. (Např. při výměně oleje dopnout vyvažovací řetízek, vyčistit a seřídit karburátory.)
Poslední úprava: 8 roků 3 týdnů zpět od Ruda.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.422 sekund