Fíďova cesta na Slovensko

Na slovensko jsme se rozhodli vyrazit, protože tam máme strejdu s celou rodinou a já tam od narození ještě nebyl, takže po 25 letech můj první výlet na Slovensko.

Cestu tam jsem naplánoval (jelikož jsme ČR chtěli projet rychle) BENECKO, HRADEC KRÁLOVÉ, OLOMOUC, HORNÍ BĚČVA,ČADCE, NAMESTOVO, ZAKOPANÉ (PL), SPIŠSKÁ BELÁ, STARÁ LUBOVŇA, BARDEJOV, STROPKOV, MEDZILABORCE, SNINA, DÚBRAVA.

Po rozloučení s rodinnými příslušníky jsem se kolem 12:00 vydali směr hranice. Dorazili jsme tam kolem té 17 hod. tak jsme se ubytovali u naší sestřenky v Horní Bečvě.

Ubytování vskutku krásné a výhled na stáje plné koní ještě hezčí, tak jsme si ráno přivstali

A šli se podívat na trénink dostihového koně, musím říct že běhá neskutečně rychle, prý až 70 km/h. tak jsme vykydali stáje zavedli jsme koně do ohrady, snídaně a vyrazili jsme kolem 11 hod.

Na Slovensku mají nádherné silnice, tak jsme si jeli jako páni.

Samo sebou že jsme i zabloudili, jeli jsme snad 20 minut takovou vesničkou pořád do kopce a najednou konec cesty, tak jsme se zeptali malého chlapce kudy tudy, a ukázal nám cestu přes jednu horu, kterou se nám nechtělo objíždět, a prý že tam jezdí na čtyrkolkách a ták. No tak máme endura přeci tak co by jsme tam nejeli žejo.

Když jsme přijeli na polňačku, údivem jsme raději zastavili, koukli na ty koleje jak od lakatoše, že by se tam schovala celá motorka, tak jsme to raději otočily a horu objeli.

Jeli jsme okolo města Námestovo, kde mají krásnou myslím že je to přehrada, dlouhá jak týden, tak jsme si na chvilinku odrazili.

Vyrážíme a zanedlouho přejíždíme PL hranice. Nádherné stavby, vše ze dřeva a krásně zdobené vyřezanými ornamenty a takovýma těma serepatičkama. Určitě bych se tam ještě někdy vrátil, je to tam opravdu pěkné.

Přijeli jsme do Zakopaného- lidí jak na václáváku, fakt, takovej turistickej ruch sem ještě neviděl.Vyfotili jsme si skokanské můstky a vyrazil směr slovensko, nahoru a dolu po krásných serpentinách a úžasným výhledem na tatry.

Pak jsme furt valili do cíle, ale rychlost s přibývající tmou zpomalovala. Samá srna a kde jaká havěť takže jsme do cíle dojeli v 23:15. Torchu pozdě, ale přeci.

Jééjda to vám bylo přivýtání, štamprlička, druhá a třetí,a… (jelikož nepiji tak jsem šel spát že áno. )

Zůstali jsme tam cirka 3 dny, a bratranec nás svezl po zdejších loukách, po kterých se jelo sotva na jedničku páč vypadala jako čerstvě zoraná a zarostlá.- hrozný.

Na ukrajinu nám nedoporučovali jet protože zrovna hodně prudili, takže by to bylo na hooodně dní prej.

Byly jsme se projet kolem Mořského oka (jak jinak než nádhera).těch ryb.

O destilát nebylo nouze tam se pije k snídani, obědu  a večeři takže brácha měl pernou dovolenou.naštěstí nemusel řídit.

Nastal čas loučení, a tak jsme takřka se slzou v oku zatáhli za plyn a jeli ukrajovat další kylometry cestou domů.

SOBRANCE, MICHALOVCE, KOŠICE, ROŽNAVA, REVŮCA, BÁNSKÁ BYSTRICA, TURČIANSKÉ TEPLICE, DUBNICA NAD VAHOM, VSETÍN,VALMÉZ, OLOMOUC, HRADEC KRÁLOVÉ, BENECKO.

Počasí nám doposud opravdu přálo bylo snad 60 stupňů hnus fialovej, ale byly jsme za to počasí rádi.

Vesničky byly pěkné místy dosti tma J až jsme se báli někde zastavit, ale jinak nám nic neprovedli.

V okolí Revůci (nějaká těžební oblast) jeli jsme okolo motokrosové trati, takže jsme toho ihned využiliJ

V Banskej Bystrici nás málem natáhlo páč teplo už bylo opravdu nesnesitelné tak následovala pauzička v lese za městem.

Najedli jsme se někde na vršku v takové salaši. No hele mazec, tam měli vycpaného psa a moc bych za to nedal že to byl bílej retrývr.

Servírky byly oblečeny v tamních krojích a na nahou měli teda no žabky.

No nic jeli jsme dál a u hranic slejvák jak nikdy, takže Bus zastávka.

20min pauza a vyrážíme.

Do valmézu přijíždíme kolem 21 hodiny a dostáváme zprávu že se žene mrtě bouřka(jinak by jsme to zajeli na jedn zátah) a tak přemýšlíme kde přespíme, nejdřív mě napadá Béďa v olomouciJ ale nechtěli jsme rušit jejich rodinnou pohodičku tak jsme zvolili ubytko v nějakym pensionku.

No a druhý den zase do sedla a 4 hodinky domů, to už byla pohodička.

Dojeli jsme zdrávi plní zážitku, které nejdou ani pořádně popsat.

Když jsme moc nefotili tak snad se vám budou fotky líbit.

Zajímavosti:

-          Naseděli jsme 1 879 km

-          DR 800 s výfukem laser produro brala na každém tankování o 2 litry víc než origo DR 750